Tuesday, July 7, 2009

a week at suja's house 1

sminggu di umh suja,sgt la best..walaupun ade gop tetiba dtg busan..
aku ke sana with my mama pada ari jmaat mlm.kitorg smpai sn awl la jgk.5 lebih cmtu.den kitorg pg surau.solat subuh dulu.smntara tnggu kkk ku,ya dtg amek ngn hubby dia,smpt lg aku tido kt surau tu.best gak tdo.ya smpai je,kitorg dibawa ke kg baru untuk breakfast.masa tu x kol 7 pon lg..terkejut beruk perotku aritu, awl2 lg dh diisi mknn.kalu x,slama ni kol 10,11 br diisi...pas bfast je,abg ipar aku trus g antr wife die tu pg skool.aritu kkk aku kene pg skolah.bkn ngaja pom,tp kene jmpe ngn mak bpk student dia.kalau kt skolah aku dulu dipanggil,majlis titisan kasih gitu..ari ibu bapa dtg sain rekod bljr n bncng2 ngn cikgu.
pas antr ya g skolah,abg iparku td bwk la aku n mak aku pulang umh diorg utk rest2,mandi..

kol 10 lbih gitu,kami dah kuar dr umh.aku n my mama plan nk g shoping2 kt jln tar.skali lg en fadhli dipertanggungjwbkan antr kitorg kt area2 ctu.die pom kbtln nk g sogo.nk beli brg katanya..
trun je dr kete,aku dh nmpk deretan kedai yg bkal kami singgah.aku mmg suke sgt jln2 kt cni.aku rs sume pompuan kot suke dtg cni.mcm2 ade n paling byk,tudung la kot.best shoping smbil cuci mata design2 terbaru.smpt jgk la aku beli shelai tdung utk ry nnt.mama?bhelai2 dibelinye...murah2 tdung die.murah n santeks..!tu yg pnting.brooch yg cute2 pon sempat diborong oleh kami..ma pon smpt gk beli kain pasang.5,6 helai gk skali beli.nk bagi kt sdara mara katanya...murah rezeki akak kt kdai tu.
dh letih jln2 n soping2,ttiba suja kol.kitorg mmg dh plan nk jmpa.sb nk pg umh die trus.die kol ajk jmpa kt sogo.lnch trus ctu.kami berdua pom trus je lintas jln,msuk sogo trus pegi food court.satu yg paling aku suke mkn kt cni adalah keenakkan cendolnye yg tdk mmpu diungkapkan.hehhe..sedap!korg pg la try mkn cndol kt sn.stiap kali dtg cni msti beli cndol tu.pas perot dh knyg,kami pon bgerak la.dr berdua dh jd ramai.ade suja,bibik,sara,dina n dik ya(kwn dina sblh umh suja)
otw nk ke parking,mak aku ni smpt lg pg tgk handbag.aku pon join skali.duk pilih2 hndbg,aku ade la bkenan kt satu beg ni.mak aku tgk,trus die suka.n yg bestnya,trus dia beli.tp..bkn utk aku.utk dia la...hehhe.tp xpe,dia kate nnt nk pinjm amek la.kalu x offer pon aku nk amek.heee~
pas siap byr sume,suja yg td pegi kt kasut dtg kt kitorg.siap pakai wdges bru lg.cntik.simple aje.tp sgt slesa.rngan sgt2.sesuai la ngn rege nye rm100++...isk...sonoknye jd org bkerja.bleh beli mcm2.cik molly,ble nk keje ni???nk beli tu,nk beli ni...isk..

abes sesi soping,kitorg trus pulang ke umh suja.smpai je bt la pape yg patot.ingt nk tdo,tp cm dh x smpt.sb mlm tu kitorg nk ke istana budaya smpena konsert satu siti nurhaliza.sian mek cek nk kena tnggl.nk elakkan die ngamuk nk ikot(sb dina ni pntng je suja grk,konfem...nk ikot.xleh renggang)aku dh ckp siap2 kt die

"dina...nnt kak ty nk kene pg tm(uitm)..cikgu kak ty nk jmpe.cikgu kak ty tu garang sgttt...die ade rotan.so,mumy kene anta kak ty.dina tnggu kt umh kjp je ea.nnt kak ty dtg blk,kak ty tdo ngn dina mlm ni.dina tnngu kak ty tau.kite men mekap2 mlm nnt....."

mcm2 ayt pancing aku kuarkan.n yg bestnye,berjaya.die xde mgamuk as usual.ok je mud aritu.sian dina..sori tau cek.kak ty tpaksa tipu cek.mula2 suja plan nk suh bibik bwk dina pg tmn.so,ms diorg kesana,kitorg bleh la grk.tp aku x smpai ati.takot dia blk cr kitorg.tu yg aku ckp cmtu..

kami smpai di i.b lam kol 8.smpai je sn,byk gleeeee kete.jenuh suja pusing 1 i.b tu.mmg full house.las2 pakgad tu suh park kt jln kt luar tu(ntah kt mane ntah.x ingt n x pasan.mlm kan..sakit kakiku nk jln msuk ke i.b)msuk je kt lobi i.b tu,aku dh nmpk begitu byk deretan manusia yg mengagumi penyanyi no1 negara,dato ct n at the same time,mata aku dh melilau kt bju2 ct yg dipamerkan kt ctu.bju2 yg myb ade sentimntal value bt dato ct.dlm byk2 bju tu,aku suka sgt kt gaun kuning tu.bju tu ct pnh pkai ms abp brita harian.xtau nape aku bknan sgt ngn bju tu.sb kembang kot.hehehe..len2 bju yg ade kt ctu,bju yg ct pakai ms knsert die kt London,knsert die kt bukit jalil,knsert sudirman,gaun kawen die yg cumel tu(pinko pinko gitu),bju die wt sidang media n umumkan pkahwinan dia n byk lg la.pas tgk2 bju n snap gmbr,ingt nk g beli tshirt keluaran siti nurhaliza production.tp rmai sgt org kt kaunter ms tu.pas knsert la ingt nk dtg blk.

8.30 lebih,konsert pom bmula.tp aku x bape ingt opening die nyanyi lagu ape.aritu bc paper dh ingt blk dh.dgr je suara ct,trus mremang bulu romaku.sngguh memukau.nk nnges pom ade dpt dgr ct nynyi.hehhe..awl2 knsert tu ct nynyi lagu2 balada.medley..lgu dr album yg lama2 pon ade,jerat pcintaan,purnama merindu,aku cinta padamu n mcm2 lg.
pas abes lagu2 balada n kata2 dr ct,segmen trdisional plak myusul.mlm tu ct mhrgai kmposer yg tlh mlnjakkan nama dia ngn lagu2 trdisional,iaitu kmposer pak ngah.byk gak la lagu2 pak ngah dinyanyikan oleh ct mlm tu.kareografer die,hebat!
next,tiba la turn ct nynyi lgu pop.yg ms opening dia nynyi lgu pop,aku sukeeee sgt.ttiba ct kuar dr lntai stage,nynyi n nari dlm kotak.ade 3 kotak kuar skali.ct kt tgh n dancers kt kanan kiri.smart sgt ms tu..bju ct pon cntek jgk time ni.cmbination of blck n white.
den start la ct nynyi lagu2 pop beliau.ku miliku,debaran cinta,siti situ sana sini antara lagu yg aku suke.ct nari pom ade kelas jgk.walaupun x shebat britney spears die nari,i like....~
pas abes segmen pop tu ct dh stat cmpur2 lgu die.sumenye curahan n bkaitan ngn beliau.satu lg yg aku suke ms die nynyi lagu Kurniaan Dalam Samaran.ms tu ct pakai bju ala2 kimono yg blkg die sgt pnjg.ooo..mntg2 jakel jd penaja kain tu,pnjg benor ekornye.hihi~
tgh2 syok nngok ct,ttibe perot aku sakit.lapar...mntk diisi.ye la.lnch td je last mkn.mmg sakit sgt ms tu.gastrik dtg myerang.tp,aku sabo je.kjp perot,bkn slalu bleh tgk mak iti nynyi live ni.
lam kol 11 gitu,ct pon mengakhiri knsert beliau.lagu Di Taman Teman jd pilihan beliau.cm biase la.ct n her dancers really make a great job!mmg best.. teringt ms aku tgk knsert istana cinta p.ramlee n saloma yg dijayakan oleh ct x lama aritu.vokal beliau,caya lah..
selain vokal yg sngguh memukau kalbu,stage yg cnggih turun cni,nek cni mjadikan konsert satu ct mlm tu amat m.a.r.v.e.l.e.s!

abes je nynyi,ade anouncemnt ckp ade sesi otograf ct ngn fans.aku excited la jgk.tp mmndgkan rmainye umat manusia mlm tu,aku dh agk mst x dpt pnye nk gmbr ngn ct.. kuar je dr hall tu,aku terus ke kaunter jual mcm2 souvenir cop ct.aku beli la shelai tshirt ct.suja pon ade belikan utk sara n dina skali.teringt kt dina.mst die da ttdo tnggu kitorg blk.ciann ceks...



dh siap urusan jual beli,tdgr la segerombolan mnusia td yg dh tnggu ct kuar mjerit2.dato ct dh kuar la gamaknye..aku pon trus ajk kzen aku,sara pg skali kt ctu.stlh myelinap di celah2 ketiak manusia,dpt gk la aku tgk ct n snap gmbr die dr jauh.dh aku mkin ke depan,cmera aku plak dh full ngn gmbr.aduiii...pnye la ssh nk smpai dpn tu,nk kene delete plop gmbr2 lame.lupe nk del awl2.isk...mu ni cik molly.den x lama pastu,ct dh nk kene msuk blk.sb wrtwn dh nunggu kt dlm.sian pada yg beratur pnjg gle nk amek otograf.xde chnce lasom..nsib aku x g beratur sama.tp kan,aku tgk ct cm bsalah kt pminat2 die...ye la,sume duk pnngil ct.pndg cni,ct tgk kanan,ct tgk kiri.sume nk amek gmbr ct.ct pon cm xtau nk bt ape.tp die senyum je...ye la.beliau dh biase kan cmtu.pape pon,aku mmg respect sgt2 kt dato ct nurhaliza.santeksss sgt2...myb ade org akn ckp ye la mekap.tp,peribadi n budi bahasa beliau secantek n seindah rupanya..heee~

byknye aku puji...ct x mau bc ke blog aku?hehehe..


abes je sesi amek gmbr,kami pon jln la ke parking.lalu kot laman santai tu kebetulan ade event ape ntah.Hujan pon ade tgh perform.sara dh bising nk tgk Hujan.tp,mmndgkan perot kami dh kembong ngn angin mtk diisi...xdapek la deng nak nolong.

sblm blk,suja ajk kitorg mkn2.pas mkn blk umh.n semestinye dina dah tdo.sian dina..esk kita maen2 ea...aku pon dh x larat,terus bt ape2 yg ptot.ltk kepala trus zzzzz.....

dh pnjg benor aku taip ni..nnt esk ke aku tulis lg ape aku bt spnjg aku duk umh suja.daaaaa~~


dato ct yg amat gojes..!!


yg ni time lagu kurniaan dlm samaran.bape meter ek kain tu.pnjg sgt...ckup dh nk

wt lngsir umhku =)
credit to :
http://www.zyeezone11.blogspot.com/


yg ni la aku paling suke..ct nari2 lam ni

credit to : http://www.zyeezone11.blogspot.com/


posing kt poster b4 knsert stat


ni la gaun kawen ct.sumel..pinkos




len2 pics?tgk la kt sy pnye facebook n friendster k my fren...




No comments: