Saturday, April 9, 2011

Jerawat wat wat..!

Tora Jerawat datang lagi..Tapi bkn arini la.Beberapa minggu yg lepas..(br sempat nk bercerita)
Menurut ensiklopedia bebas, Cik Wiki, jerawat merupakan perkara yang biasa berlaku pada remaja yang akhir baligh disebabkan oleh perubahan hormon badan. Bagaimanapun jerawat yang teruk mungkin disebabkan oleh pelbagai sebab seperti jangkitan kuman (penyakit,alahan dan salah penjagaan kulit.)

Melalui firasat sendiri,jerawat yang sering dihadapi oleh saya adalah disebabkan perubahan hormon badan.Yelah,time nak 'cuti' je dia kuor.Uhuk3..Hilang sudah keayuan wajah buat sementara waktu.hehe. 
Besides, setelah dikaji, diselidik dan dianalisis, jerawat juga akan bermaharajalela whenever saya seteress, serabut, selekeh. Apabila gejala se tersebut timbul, maka penjagaan wajah akan dianaktirikan. Ini memberi peluang keemasan buat jerawat untuk singgah di muka dan favourite spot bagi mereka adalah........definitely, hidung T_T


Nak exam wajib seteres.Ni muka baru bgn tido (kt studio)den terus rasa bersalah den terus cari note den terkebil² cari chapter mana x study lg.Ye,masa ni saya belum mandi pagi.Argh!!stress.Can you feel what i feel?! 
Ewah..sakan!Tak berkaitan ngn study,muka terus happy. Semakin gembira seseorang itu, semakin takot jerawat nak keluar! 

Jerawat² ni takbleh dibiarkan hidup segar.Mcm² produk dah try..Tp byk yang tak jd.And last,ubat dari doktor jd pilihan..



Tak tau nape doktor bagi ubat ni.Mcm ubat utk sakit mata.Tp, ubat ni sgt bagus.Dia cam bleh cegah dr jerawat makin besar.Kalaulah leh cegah dari kuor kan best...huhu. Ubat ni kena sapu once dah rasa denyut² kat muka.Sokmo careless,dop sapu siap².Dah kuor,baru terhegeh² nak sapu..So bg sape²  nak try,boleh la dapatkan dari doktor n maybe kat farmasi ada kot.. :)
Ingat,jgn malas lg!Sapulah ubat jerawat di mana saja anda berada even ngah buat site visit (time ni pakai ubat len..xtau krim ape.diorg ske tau kacau jerawat i )
No camera ples :p

1 comment:

Anonymous said...

sye tambah lagi perisa..cik wat dtg sbb kegilaan pd budu..sye pon sme..kte bako jea ler..:P